سرویس چای خوری میناکاری یک مجموعه‌ هنری بوده که دارای طرح و نقشی بسیار زیبا، شاد، خوش رنگ، حیرت انگیز و فانتزیست که می توان با وجود حضورش در مجلس مهمانی به پذیرایی خود را رنگ و لعابی دیگر بخشید. این سرویس چای خوری زیبا دارای سینی، فنجان، قوری، نعلبکی و قندان است. 

مینا و میناکاری را بیشتر بشناسید

مینا یک نوع ماده‌ از لعاب شیشه ‌ای شفاف است که از آن برای کاشی و فلزات، به جهت ایجاد نقش و نگارهای زیبا استفاده می شود و برای تولید ظروفی مثل سرویس چای خوری میناکاری از این روش استفاده می کنند. تعریف کاملی که از میناسازی مطرح است این است که میناکاری یک هنر از آتش و خاک و رنگ ‌های پخته معدنی است.

ابتدا ظروف لازم برای میناکاری را آماده می کنند؛ سپس با استفاده از لعابی مخصوص روی آن نقش هایی زیبا را طراحی می نمایند. سرویس چای خوری میناکاریمی تواند گزینه ای بسیار جذاب و حرفه ای هنگام پذیرایی به شمار رود.

بهترین جنس ظرف برای میناکاری

فلزاتی که در میناکاری استفاده می شوند فلزاتی چون طلا، مس، آلومینیوم، استیل، برنز برنج و مفرغ است که فلز مس یکی از بهترین گزینه ها برای میناکاری به شمار می‌رود. 

مس فلزی است که دوام و استحکام بالایی دارد و قابلیت شکل‌پذیری را داراست؛ همچنین چکش‌خوار است و می توان آن را به صورت ورقه ای برش زد. به طور کلی فلز مس به این دلیل گزینه مناسبی برای میناکاری و تولید سرویس چای خوری میناکاری است که قابلیت جذب لعاب بالایی نسبت به دیگر فلزات دارد.نمونه ای از سرویس میناکاری شده

نمونه ای از سرویس میناکاری شده

سرویس میناکاری شده، انتخابی هنرمندانه

سرویس های چای خوری میناکاری شده دارای طرح و نقشه ای متفاوت تر و زیباتر از آنچه می باشد که از این هنر در ذهن دارید. این سرویس نوعی از صنایع دستی بی نظیر، یک سوغاتی منحصر به فرد و در عین حال بسیار خاص برای کسانی است که به هنر ایران و ایرانی علاقه دارند.

در واقع سرویس چای خوری میناکاری، از نظر وسایل با سرویس های چای خوری دیگر شباهت دارند. اما به طور کلی طرح، نقش، هنر و سلیقه یک میناکار است که بر روی این ظروف نقش بسته، تا این محصول را تبدیل به یک هنر جهانی محبوب و پرفروش کند. این سرویس چای خوری یک سرویس با ۶ فنجان و نعلبکی، یک سینی مسطح و یک قندان است.

در سینی این مدل از سرویس چای خوری میناکاری، خطوطی ماهرانه به رنگ سفید، قرمز، آبی و قهوه ای طراحی و میناکاری شده است. این سینی خود به تنهایی یکی از شاهکار های هنری می باشد.

بدنه فنجان های این سرویس دارای نقش های مشابه با سینی هستند و این هماهنگی نقش و نگار ها باعث زیبایی بیشتر این مجموعه شده است. 

قیمت انواع سرویس های چای خوری میناکاری

قیمت انواع سرویس های چای خوری میناکاری

جنس و مشخصات سرویس های چای خوری میناکاری

آنچه در این سرویس چای خوری میناکاری شده‌ زیبا به چشم می آید، متفاوت بودن نقش و نگار فنجان های این سرویس چای خوری نسبت به مجموعه های دیگر می باشد. فنجان چای خوری در این سرویس در حقیقت فنجان هایی از جنس شیشه است که در یک قاب فلزی قرار دارد. همچنین یک قندان با طرح های زیبای میناکاری شده با طرح و رنگی شبیه فنجان ها و سایر وسایل در این سرویس چای خوری در میان مجموعه قرار می‌گیرد. 

 طراحی این سرویس چای خوری میناکاری، باعث شده است که این مجموعه از نمای دور و نزدیک، بی نظیری خود را حفظ کند و این محصول را در نظر مخاطب محبوب تر جلوه بدهد. به همین دلیل کسانی که به دنبال خرید یک هدیه گرانبها و ارزشمند هستند، این سرویس را انتخاب می کنند. اگر زیبایی خانه و آپارتمان برای شما اهمیت دارد و یا قصد دارید برای یک مناسبت خاص یک هدیه متفاوت و زیبا خریداری کنید، این سرویس چای خوری با طرح و رنگ جذاب پیشنهاد خوبی برای شماست.

فنجان و نعلبکی مینا کاری شده

فنجان و نعلبکی مینا کاری شده

سخن پایانی

سرویس میناکاری شده یکی از صنایع دستی معروف کشور می باشد که یک مجموعه کامل و زیبا برای خانه ها است و با چیدمان مختلف آن، هم می توان به زیبایی سرویس افزود و هم به خاص تر کردن دکوراسیون منزل. کسانی هستند که سرويس چای خوری ميناكاري را برای جهیزیه نوعروسان آماده می کنند. رنگ های روشن و زیبا و شاد آن آرام بخش روح و روان شما خواهد بود. ما در اختیار شما سرویس چای خوری میناکاری درجه یکی را قرار میدهیم تا حس زیبایی را همراه با یک کیفیت عالی تجربه کنید.

محصولات مرتبط:

مقالات مرتبط:

ما رادراینستاگرام دنبال کنید.