صنایع دستی دارای انواع شکل های مختلف است. آنها می توانند در مواردی چون گلدان نیز ظاهر شوند. ایرانیان از دیرباز تاکنون به خرید گلدان صنایع دستی علاقه داشته اند. به همین دلیل هر ایرانی حتماً در خانه خود یک گلدان قدیمی و سنتی دارد که یا به عنوان وسیله تزیینی از آن استفاده می کند یا در آن گل و سایر گیاهان را پرورش می دهد. همه ما با دیدن رنگ و لعاب های متفاوت به خصوص رنگ های فیروزه ای به وجد می آییم. بر بدنه گلدان های صنایع دستی همیشه طرح های مختلفی آورده شده است. در سال های اخیر استفاده از صنایع دستی به خصوص صنایع میناکاری شده، افزایش پیدا کرده است. 

صنایع دستی دارای انواع شکل های مختلف است

صنایع دستی دارای انواع شکل های مختلف است

آشنایی با گلدان صنایع دستی

هنرهای صنایع دستی بیشمار هستند. در اصل این هنر زیر شاخه هنر های سنتی است. هنرمندان به کمک دست و ابزارهای خاص طرح های سنتی را بر روی بدنه صنایع دستی چون گلدان ها می کشند. این طرح ها که بیانگر زیبایی و قدمت ایرانی است، باعث شده افراد زیادی به خریدن گلدان صنایع دستی روی بیاورند. همچنین شما می توانید آنها را به دیگران هدیه دهید و مطمئن باشید که از این وسایل لذت می برند. از اصلی ترین ویژگی گلدان های صنایع دستی این است که، در درست شدن آنها ساده ترین ابزارها بکار رفته است. همچنین چنین محصولاتی دارای تنوع بسیاری هستند. در نتیجه هرگز شبیه یکدیگر آنها را پیدا نخواهید کرد. همچنین هر فردی می تواند گلدان منحصر به فرد خود را داشته باشد. 

اصلی ترین ویژگی گلدان صنایع دستی

صنایع دستی از جمله گلدان ها دارای ویژگی های کلی هستند که لقب "صنایع دستی" به آنها خورده است. یکی از این ویژگی ساده بودن ابزارهایی است که در درست شدن گلدان ها بکار می رود. بر خلاف محصولات مشابه دیگر، درست کردن این مدل از گلدان ها کار دشواری نیست. 

اما استفاده از رنگ های فیروزه ای باعث شده تا نیاز به دقت و ظرافت بیشتری داشته باشد. مواد اولیه تمامی صنایع دستی در ایران به راحتی یافت می شود و کاملاً تولید داخلی هستند. هنرمندان با گذاشتن وقت زیاد بر روی گلدان صنایع دستی آنها را به یکی از بهترین محصولات تاریخی ایران تبدیل می کنند. چنین صنایع دستی ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارند. همچنین از جمله محصولاتی هستند که می توانید برای دیگران به عنوان سوغاتی ببرید. گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا برای دیدن صنایع دستی به ایران می آیند و اکثر آنها با خرید گلدان های صنایع دستی، در اقتصاد کشور نقش پررنگی ایجاد می کنند. 

گلدان ها بهترین صنایع دستی ایران

ایران به واسطه تاریخ کهنی که دارد، سابقه بسیار درخشانی در محصولات خود از جمله صنایع دستی دارد. گلدان صنایع دستی  از چنین مواردی است. هنرمندان همیشه با میناکاری و سایر نقش و نگارها سعی بر این دارند تا این صنایع دستی را زیباتر جلوه دهند. متاسفانه تعداد صنایع دستی ایران روز به روز در حال کاهش است؛ اما گلدان ها به خاطر کارایی که دارند، هرگز از بین نمی روند و افراد زیادی آنها را خریداری می کنند. جنس گلدان های صنایع دستی مختلف است. شما می توانید آنها را در جنس های مسی، فلزی، شیشه ای، نقره ای و شبه نقره ای نیز پیدا کنید. 

استفاده از میناکاری در گلدان صنایع دستی

استفاده از میناکاری در گلدان صنایع دستی

کاربرد گلدان صنایع دستی

گلدان های صنایع دستی دارای کاربردهای بسیاری هستند. شما می توانید از آنها برای تزیین کردن خانه و اتاق خود استفاده کنید. همچنین با قرار دادن گل یا گیاه در آن، جلوه این صنایع دستی را چندین برابر کنید. اگر دوستان یا آشنایانی دارید که مانند شما، به صنایع دستی علاقمند هستند، گلدان صنایع دستی بهترین گزینه می تواند باشد تا خوشحال شوند. این صنایع دستی هدایای نفیسی هستند. آنها بسته به نوع جنس که دارند، قیمت های متفاوتی دارند. طبیعتاً هر چه متریالی که در آنها به کار رفته گرانتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. شما می توانید حتی طرح های مورد علاقه خود را به هنرمندان بسپارید تا برای شما بسازند. آنها دارای سایزهای متفاوتی هستند. به همین دلیل لازم نیست نگران فضایی که قرار است اشغال کنند، باشید. 


محصولات مرتبط:

مقالات مرتبط:

ما رادراینستاگرام دنبال کنید.