در چند سال اخیر صنایع دستی یکی از پر فروش ترین کالاهای اساسی مردم به شمار می رود. سازنده این کالا ها به صورت حضوری و یا غیر حضوری کالا های خود را به فروش می رسانند. صنایع دستی انواع زیادی دارند که از دیرباز در بین مردم نشان دهنده تاریخ و فرهنگ و تمدن آن ها بوده است. می توان گفت پر فروش ترین صنایع دستی در دنیای امروز قالی های دست بافت هستند که نسبت به دیگر صنایع دستی، فروش زیادی دارند؛ اما می توان گفت که شمع های دستی جایگاه اول را از نظر فروش به خود اختصاص داده اند.

جواهر سازی

در دنیای امروز طلا از مد افتاده است و اکثر مردم سراغ زیور آلات و جواهر های دست ساز می روند. اگر می خواهید این هنر را یاد بگیرید می توانید به کلاس های مختلف بروید یا فیلم های آموزشی ببینید و از این هنر در آمد کسب کنید. علاوه بر قالی های دست بافت، جواهر سازی یکی دیگر از پر فروش ترین صنایع دستی است که با تغییر مد، این جواهرات رنگ و لعاب مختلفی به خود گرفته اند و سال به سال تغییرات زیادی در آن ها ایجاد می شود.

شمع سازی

نگران نباشید، شمع سازی اصلا سخت نیست بلکه کار بسیار آسانی است که می توانید از این طریق در آمد بالایی داشته باشید. مردم بر این باور اند که شمع علاوه بر اینکه در آداب و رسوم های مختلفی استفاده می شود، باعث آرامش روح است. شمع سازی از پر فروش ترین صنایع دستی بوده که طرفداران بسیاری دارد.

 در پایین برخی از پر فروش ترین شمع های دست ساز را می بینید که بین مردم محبوبیت زیادی دارند:

● شمع های سازگار با محیط زیست

● شمع های کاملا طبیعی

● شمع های درست شده با موم زنبور عسل

● شمع های مذهبی

● شمع های نذری

می توان گفت یکی از پر فروش ترین صنایع دستی، شمع است که جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

آموزش هنر شمع سازی

نقاشی

علم هنرآموزی از هزاران سال قبل رواج پیدا کرده است و تنها تغییری که در هنر به وجود آمده است این است که در هر قرن یک ابزار جدید به وجود آمده است. در دنیای امروز، صنعت هنر پیشرفت چشم گیری داشته است به گونه ای که در کشور های خارجی برای هنرمندان احترام زیادی قائل هستند.

نمی توان گفت این رشته و نقاشی یکی از پر فروش ترین صنایع دستی است؛ اما شما می توانید از این راه در آمد خوبی کسب کنید چون اولا رشته هنر محبوبیت زیادی بین مردم دارد و دوما عکس های نقاشی شده خیلی زیباتر از عکس های چاپ شده هستند. بنابراین شما می توانید این هنر را یاد بگیرید و در آمدی از این راه کسب کنید. 

پر فروش ترین صنایع دستی در ایران

پوشاک

شما اگر یک هنرمند باشید پس قطعا نقاشی روی لباس را نیز یاد گرفته اید، این هنر مورد توجه اکثر افراد هنر دوست قرار گرفته است. اکثر افراد دوست دارند که روی تیشرت یا لباس های تابستانی خود، عکس فرد مورد علاقه خود مثل خواننده، بازیگر و ورزشکاران را بچسبانند.

چاپ کردن عکس آن ها روی پیراهن کار آسانی است؛ اما به مرور زمان این چاپ از بین می رود. بنابراین یکی دیگر از پر فروش ترین صنایع دستی، نقاشی روی لباس است و شما می توانید یک سایت یا کانالی را راه بیندازید و در آن جا سفارش طرح های مختلف روی لباس را بگیرید. قطعا به مرور زمان کار شما رونق پیدا می کند و شما از این راه در آمد فوق العاده ای کسب می کنید.

کشیدن طرح های مختلف روی لباس

میناکاری اصفهان

میناکاری یکی از جذاب ترین هنرهای حال حاضر می باشد که به دلیل طراحی خاص و زیبایی که دارد چشم هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند. میناکاری یکی از هنرهای ایران باستان بوده که از آن زمان تا به الان هنوز هم محبوبیت ویژه ای در بین مردم دارد. ضمنا میناکاری از پر فروش ترین صنایع دستی شهر اصفهان می باشد.

سخن پایانی

صنایع دستی هر کشور نشان دهنده فرهنگ و تمدن آن کشور است و اکثرا به این هنر توجه بیشتری می شود. صنایع دستی انواع زیادی دارند که جواهر سازی، شمع سازی، نقاشی و پوشاک از پر فروش ترین صنایع دستی به شمار می روند؛ اما شمع های دست ساز در آمد بیشتری نسبت به دیگر صنایع دستی دارند. شما می توانید با یاد گرفتن این هنر درآمد خوبی کسب کنید؛ زیرا هنر هیچ وقت از مد نمی افتد و در آمد شما همیشه پا برجا می باشد.

ساخت صنایع دستی

محصولات مرتبط:

مقالات مرتبط:

 

مارادراینستاگرام دنبال کنید.