یکی از سنت ‌های دیرینه و اصیلی که تا به امروز پابرجا مانده است، سنت هدیه دادن است. زمانی که به دیگران هدیه می دهید، پیوند خود با آن ها را محکم کرده و در ذهن افراد ماندگار می شوید. با این وجود، تهیه هدایای نفیس برای اهدا به افراد در مناسبت های مختلف، اهمیت زیادی دارد. اما نکته مهم این است که چه نوع هدیه ای در شرایط مختلف خریداری شود. هدایا معمولا شامل هدایای تولید شده تا هدایای تبلیغاتی و مدیریتی می باشد. پس اگر نمی دانید چه نوع هدیه ای انتخاب کنید تا پایان همراه میناکاری حجازی، بزرگ ترین تولیدکننده صنایع دستی اصفهان باشید‌ تا شما را با نمونه های از هدایای تبلیغاتی نفیس آشنا کند.

هنرهای دستی می توانند به عنوان هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته شوند

هنرهای دستی می توانند به عنوان هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته شوند

هدایای تبلیغاتی نفیس چیست؟

موقعیت ها و مناسبت های مختلفی در زندگی هر فردی وجود دارد مانند ازدواج، تولد و سالگرد وجود دارد که هر هدیه ای را نمی توان به طرف مقابل داد و برخی مجبور به خرید هدایای نفیس می شوند. تقریبا تمامی افراد با هدایای تبلیغاتی آشنایی دارند اما هر هدیه ای را نمی توان نفیس نامید و باید یک مشخصه یا ویژگی خاصی داشته باشد تا نفیس نامیده شود. واژه نفیس در فرهنگ لغت به معنای گرانمایه و مرغوب است. به علاوه، هر چیز پسندیده ای را می توان نفیس نامید. در برخی از لغت نامه های فارسی، کلمه نفیس، قیمتی و نیکو نامیده می شود. پس می توان نتیجه گرفت که نفیس دارای دوبار معنایی است یکی مادی و دیگری معنوی.

در بعد مادی، قیمت و ارزش مادی هدیه اهمیت دارد. هدایای تبلیغاتی نفیس می توانند یک تابلوی قدیمی، یک ظرف قدیمی و یا یک خودروی لوکس باشد. اگر فردی مدیر یک مجموعه بوده و قصد داشته باشد هدایای تبلیغاتی خلاق و نفیسی را تهیه کند، به طور قطع، اکثر افرادی که این هدایا را برای آن ها تهیه می کند، مدیران رده بالای سازمانی و افراد خاصی هستند. پس در انتخاب هدایای تبلیغاتی نفیس باید حساسیت زیادی به خرج دهد و به دنبال هدایایی باشد که اهمیت مدیر و مجموعه او را به شریک خود نشان دهد. نوع هدایای تبلیغاتی نفیسی که انتخاب می شود در انتقال این پیام، تاثیرگذار است. موضوعی که شاید خرید هدیه را سخت و دشوار می کند، این است که فرد شاید هیچ ایده ای از علایق و سلیقه اشخاصی که قصد خرید هدیه را برای آن ها دارد، نداشته باشد. زمانی که خصوصیات افراد و سلیقه آن ها را بدانید می توانید انتخاب راحت تری داشته باشید. 

نمونه ای از هدایای تبلیغاتی نفیس از صنایع دستی ایران

نمونه ای از هدایای تبلیغاتی نفیس از صنایع دستی ایران

جامعه هدف هدایای نفیس

هدایای تبلیغاتی نفیس را می توان به عنوان هدایایی در نظر گرفت که برای تبلیغات به اشخاصی که جایگاه ویژه ای دارند، تهیه می شود. هدیه هرچه که نفیس تر باشد، ارزش بیش تری نزد افراد دارد و آن ها توجه بیش تری به هدایای تبلیغاتی نفیس خریداری شده دارند و در خاطر آن ها باقی می ماند. 

هنر نفیس ایرانی

صنایع دستی ایران را می توان به عنوان غنی ترین میراث تاریخ جهان در نظر گرفت. این هنر شامل نقاشی، بافندگی، سفالگری، فلزکاری و کار روی چوب می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که هدیه انتخابی، از بین صنایع دستی و هنر ایرانی باشد، تاثیر بیش تری دارد. 

برخی از هدایای تبلیغاتی نفیس

گلدان و آجیل خوری و قندان فیروزه کوبی

از هدایای تبلیغاتی نفیسی که می توان به عنوان یک مجموعه سفارش داد، گلدان و آجیل خوری و قندانی است که با هنر فیروزه کوبی طراحی شده و جلوه خاصی دارد. 

هدایای تبلیغاتی تاثیر مادی و معنوی دارد

هدایای تبلیغاتی تاثیر مادی و معنوی دارد

گلدان نقره قلمزنی و پته دوزی

این هدیه نفیس برای مهمانان خارجی و مدیران و شرکا، بهترین هدیه به حساب می آید که نمادی از هنر ایرانی و چشم نواز است.

گلدان و شکلات‌خوری مس و پرداز

از هدایای تبلیغاتی نفیس قابل سفارش می باشد که در کنار یک دیگر ترکیب زیبایی را تشکیل داده و گزینه مناسبی برای هدیه دادن است. 

سخن پایانی

زمانی که از هدیه نفیس سخنی بیان می شود، تنها ارزش مادی آن مهم نیست بلکه هدایای تبلیغاتی نفیس باید تاثیر معنوی نیز برای مخاطب داشته باشد و بر ذهن او اثر بگذارد.

محصولات مرتبط:

مقالات مرتبط:

ما رادراینستاگرام دنبال کنید.