میناکاری به عنوان یک هنر اصیل ایرانی است که روی مس، طلا، نقره و سفال انجام می شود. این هنر در اصفهان رواج بیشتری دارد. مورخان پیشینه میناکاری را مربوط به زمان هخامنشیان و ساسانیان می دانند. به دلیل اینکه اصفهان یکی از کانون های اصلی تولید میناکاری است، اغلب افراد به دنبال مراکز فروش میناکاری در اصفهان هستند. این مراکز با قیمت های مقرون به صرفه، ظروف میناکاری را به مشتریان عرضه می کنند. اساتید بسیار مشهوری انواع ظروف با طرح های متنوع را ارائه می دهند. 

این صنایع دستی با استقبال مخاطبین این نوع آثار مواجه است و با قیمت های متنوعی عرضه می شود. تاریخ پنج هزار ساله آن نشان می دهد که میناکاری یکی از هنرهای اصیل در ایران می باشد. مینا به معنای آسمان آبی است و این ظروف معمولا با رنگ آبی طراحی می شوند. برای پرداخت نهایی باید از کوره با دمای مشخص استفاده کرد. 

تولیدی میناکاری در اصفهان

میناکاری در شهرهای مختلف ایران به شیوه های متنوعی انجام می شود. در شهر توریستی اصفهان نیز انواع ظروف با نقوش متنوع توسط هنرمندان به این طریق اجرا می گردد. یکی از ویژگی های مراکز فروش میناکاری در اصفهان، ارائه این آثار با تنوع بالا است. زیرا که در سایر شهرها ممکن است طرح ها با تنوع کمتری ارائه شوند. تولیدی محصولات را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای به مشتری ارائه می دهد. میناکاری روی مس یکی از پرفروش ترین آثار هنری در اصفهان است. 

انواع گلدان، ظروف تزیینی و پذیرایی، لیوان و بشقاب با طرح های میناکاری شده توسط اساتید این هنر، در تولیدی ارائه می شوند. گلدان های میناکاری شده اغلب به صورت تزیینی طراحی می شوند. با توجه به ابعاد و ظرافت کار، قیمت نهایی این آثار در تولیدی مشخص خواهد شد. 

بهترین مراکز پخش ظروف میناکاری در اصفهان

بهترین مراکز پخش ظروف میناکاری در اصفهان

خرید اینترنتی ظروف میناکاری اصفهان

ظروف میناکاری شده با نقوش خاص و اصیل به صورت حضوری و اینترنتی از طریق مراکز فروش میناکاری در اصفهان، قابل خریداری هستند. خوشبختانه امکان خرید میناکاری از طریق سایت نیز فراهم شده است. فروش آنلاین موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های اضافی مشتریان می شود. از این رو نیمی از فروش ظروف میناکاری شده از طریق سایت می باشد. با این روش دیگر نیاز به طی کردن مسافت های طولانی برای خرید یک اثر هنری نیست. خرید اینترنتی دارای مزایای است که موجب استقبال مشتریان از آن شده است.

  • امکان دریافت محصول در کوتاه ترین زمان ممکن 
  • دسترسی به قیمت های فروشگاه های دیگر و مقایسه قیمت 
  • امکان خرید از مراکز معتبر فروش میناکاری
  • استفاده از کد های تخفیف فروش اینترنتی 

توضیحات هر محصول به صورت کامل در سایت ارائه می شود. مشتری نیز از این طریق و مطالعه نظرات سایر خریداران می تواند انتخاب و خرید بهتری داشته باشد. بهترین نوع طراحی ظروف میناکاری در اصفهان انجام می شود. همین امر موجب شده است که فروش اینترنتی این محصولات نیز بیشتر از قبل باشد. 

ظروف مسی میناکاری

ظروف مسی میناکاری

انواع ظروف میناکاری

همانطور که می دانید تنوع ظروف میناکاری روی مس در اصفهان، بسیار زیاد است. از این رو طرح های متنوعی در بازار وجود دارد. گلدان و ظروف تزیینی فروش بیشتری دارند. به طور کلی دو نوع میناکاری شامل خانه بندی و نقاشی روی ظروف اجرا می شود. البته امروزه در اکثر شهرها روش مینای نقاشی کاربرد بیشتری دارد. در این روش نقوش میناکاری روی یک لایه لعابی شفاف اجرا می شوند. این روش در مراکز فروش میناکاری در اصفهان به شکل های متنوعی قابل ارائه است. 

علاوه بر اجرای میناکاری روی ظروف، امروزه تابلوهای مینا نیز دارای مشتریان خاص خود هستند. حتی در معماری نیز از در، پنجره، ضریح و … میناکاری شده استفاده می شود. حتی امکان استفاده از مینا در ساخت زیور آلات و اشیای تزیینی کوچک نیز فراهم شده است. 

فروش اینترنتی میناکاری اصفهان

فروش اینترنتی میناکاری اصفهان

مرکز پخش میناکاری روی مس در اصفهان

ظروف مسی سطح بسیار مناسبی برای اجرای مینا فراهم می کنند. از این رو این هنر روی این ظروف نیز اجرا می شود. در اصفهان این شیوه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ هایی مانند آبی لاجوردی و فیروزه ای کاربرد بیشتری برای این نوع ظروف دارند. ضخامت این ظروف برای اجرای میناکاری از اهمیت بالایی برخوردار است. این ضخامت موجب مقاومت این اثر هنری خواهد شد. 

به طور کلی در مراکز فروش میناکاری در اصفهان اغلب از ظروف مسی برای ارائه این هنر استفاده می شود. هنر میناکاری یکی از پر کاربرد ترین هنر های اصیل در ایران به شمار می آید. 

محصولات مرتبط:

مقالات مرتبط:

ما رادراینستاگرام دنبال کنید.